REKLAMAČNÍ ŘÁD
pro výrobu zboží a poskytování řezacích a souvisejících služeb na zakázku
společností
SLaser s.r.o.
Za Stodolou 144, 251 01 Modletice
IČO: 17753074 DIČ: CZ17753074
Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném
u rejstříkového soudu v Praze oddíl C, vložka 376071
- Úvodní ustanovení
- Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek pro výrobu zboží a poskytování řezacích služeb na zakázku dodavatelem – společností SLaser s.r.o., IČO: 17753074, DIČ: CZ17753074, se sídlem Za Stodolou 144, 251 01 Modletice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka 376071 („dodavatel“), a popisuje postup uplatňování práv z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
- Záležitosti tímto Reklamačním řádem výslovně neupravené se řídí právním řádem České republiky.
- Odběratel je povinen se seznámit s reklamačním řádem ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy, smlouvy o dílo, či jiné smlouvy (k čemuž dojde v okamžiku odeslání závazné objednávky dodavateli), odběratel souhlasí s tímto reklamačním řádem. V případě rozporu některé definice anebo ustanovení dle tohoto reklamačního řádu se zněním obchodních podmínek, má přednost znění reklamačního řádu.
- Záruka za jakost
- Dodavatel neposkytuje na předmět dodávky (tj. výrobky/zboží a řezací služby) smluvní záruku za jakost.
- Odpovědnost za vady při převzetí
- Dodavatel odpovídá odběrateli za řádné a včasné provedení předmětu plnění/dodávky v souladu s technickou specifikací odběratele, uvedenou v odsouhlasené objednávce či kupní smlouvě/smlouvě o dílo anebo jiné smlouvě, včetně použitých materiálů a případných povrchových úprav.
- Dodavatel své výrobky/zboží pro možnost pozdější identifikace může označit. Označování probíhá zásadně tak, aby nepoškodilo výrobek/zboží a nezpůsobilo odběrateli újmu. Je na zvážení dodavatele, jestli způsob označení projedná předem s odběratelem či nikoli.
- Referenční vzorek: Bude-li před zahájením sériové výroby zboží/dodávky vyroben referenční vzorek zboží, je odběratel povinen tento referenční vzorek ve lhůtě stanovené dodavatelem schválit či specifikovat požadovanou úpravu referenčního vzorku, a to vyplněním a podepsáním protokolu o zkušebním vzorku doručeného odběrateli spolu s referenčním vzorkem a jejich zasláním zpět dodavateli. Nebude-li protokol o zkušebním vzorku doručen vyplněný a podepsaný zpět dodavateli ve stanovené lhůtě, považuje se referenční vzorek za schválený. Požadavek na úpravu, která neodpovídá technické specifikaci zboží, uvedené v odsouhlasené objednávce či smlouvě, bude považován za změnu objednávky. Po schválení referenčního vzorku je odběratel oprávněn uplatnit práva z vadného plnění jen co se týče počtu kusů dodávky, nikoli co se týče jejich rozměrů, kvality, funkčnosti, povrchových úprav a materiálu, odpovídají-li tyto referenčnímu vzorku. Dodavatel si vyhrazuje právo v odůvodněných případech namísto referenčního vzorku zaslat odběrateli fotografii referenčního vzorku s označením rozměrů vzorku. Po schválení fotografie není odběratel oprávněn uplatňovat práva z vadného plnění co se týče rozměrů zboží.
- Odběratel má právo uplatnit práva z vadného plnění jen na výrobky/zboží, které vykazují zjevné vady a byly prokazatelně dodány dodavatelem.
- Odběratel je povinen zajistit prohlídku výrobku/zboží co se týče počtu kusů, kvality povrchu, koroze a zjevné deformace tvaru při jeho převzetí, následnou odbornou prohlídku ostatních náležitostí (rozměrů apod.) pak co nejdříve po jeho převzetí. Jestliže tak odběratel neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných na výrobku/zboží dodatečně jen za předpokladu, že dodavateli prokáže, že tyto vady měl výrobek/zboží již v době jeho převzetí od dodavatele.
- V případě, že odběratel použije dodané výrobky/zboží k dalšímu zpracování, má se za to, že je důkladně prohlédl při převzetí, a to s odbornou péčí, a konstatoval, že jsou zcela v souladu s technickou specifikací odběratele, uvedenou v odsouhlasené objednávce či kupní smlouvě/smlouvě o dílo/jiné smlouvě, včetně použitých materiálů a případných povrchových úprav.
- Nároky odběratele na úhradu škody způsobené po dalším zpracování dodaného výrobku/zboží (např. provedením následných výrobních operací) jsou zcela vyloučeny.
- Výluky z odpovědnosti za vady
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na žádné materiály dodané odběratelem a na konstrukční řešení použitá odběratelem a z tohoto titulu vyplývající bezpečnost a funkčnost výrobků/zboží.
- Odběratel nemá právo uplatňovat práva z vadného plnění na vady výrobku/zboží, na které byl dodavatelem prokazatelně (zpravidla zápisem na “výdejce“) před jeho převzetím upozorněn a proti kterým nevznesl písemně námitku.
- Odpovědnost za vady se dále nevztahuje na:
- běžné opotřebení výrobku/zboží,
- mechanické poškození výrobku/zboží
- na vady způsobené nesprávným požadavkem odběratele na balení výrobku/zboží,
- na vady způsobené přírodními živly nebo vyšší mocí,
- na vady způsobené nesprávným skladováním, neodborným anebo nepřiměřeným zacházením, které je v rozporu s účelem výrobku/zboží
- na vady způsobené chemickými reakcemi, a
- na vady způsobené rušivým zásahem třetích osob.
- Uplatnění a přezkoumání reklamace
- Zjistí-li odběratel na předmětu plnění/dodávky zjevnou vadu, je povinen toto neprodleně (tzn. nejpozději do 3 pracovních dnů) písemně oznámit dodavateli a prokázat původ výrobku/zboží u dodavatele. Neučiní-li tak, práva z vadného plnění nebudou odběrateli přiznána.
- Za písemné ohlášení vady – reklamaci, je považován e-mail, doporučený dopis a zápis z jednání, doručený dodavateli do jeho sídla. Ostatní formy jsou nezávazné a nebudou považovány za platnou reklamaci. V reklamaci musí odběratel uvést přesný popis vady a své stanovisko, zda vada brání v užití výrobku/zboží a je či není odstranitelná. Vhodné je i uvedení představy řešení reklamace pro případ její oprávněnosti.
- Za prokázání původu výrobku/zboží u dodavatele se považuje předložení „výdejky“ či kupní smlouvy/smlouvy o dílo/jiné smlouvy a kompletního reklamovaného výrobku/zboží.
- Vady spočívající v počtu kusů, poškozeném povrchu nebo korozi je povinen odběratel písemně ohlásit nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne převzetí předmětu plnění. Neučiní-li tak, je na později uplatňované vady tohoto druhu pohlíženo jako na vady, které vznikly až po převzetí předmětu plnění odběratelem a dodavatel tedy za ně nijak neodpovídá.
- Dodavatel je oprávněn se prostřednictvím svých zástupců přesvědčit na místě samém, zda je nárok oprávněný či nikoliv a odběratel je povinen mu toto umožnit.
- Reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídí dodavatel v přiměřené lhůtě s přihlédnutím k dodací lhůtě dle objednávky či smlouvy, nebude-li výslovně ujednáno jinak.
- Odběratel je povinen poskytovat dodavateli nezbytnou součinnost pro vyřízení reklamace, zejména dodat veškeré podklady nutné k posouzení reklamace včetně reklamovaného výrobku/zboží a všech jeho součástí, příp. jiné podklady, oprávněně vyžádané dodavatelem. Dodavatel je povinen si vyžádat doplnění podkladů od odběratele v nejkratší možné době. O dobu, kdy odběratel neposkytoval součinnost pro vyřízení reklamace (nedodal požadované dokumenty či reklamované výrobky/zboží, příp. po výzvě dodavatele neumožnil dodavateli přístup k reklamovanému zboží), se lhůta dle odst. 5.6 přiměřeně prodlužuje, a to od okamžiku vyžádání doplnění podkladů dodavatelem (příp. od okamžiku doručení výzvy pro umožnění přístupu k reklamovanému zboží) až do jejich dodání odběratelem.
- Oprávněné reklamace
- V případě oprávněnosti reklamace ji dodavatel uzná a nabídne odběrateli tato náhradní plnění:
- oprava nebo doplnění toho, co chybí;
- poskytnutí slevy z ceny;
- výroba nových kusů výměnou za vadné;
- ekvivalentní náhradní plnění v jiných výrobcích;
- jiné dle uvážení dodavatele vhodné náhradní plnění.
Dodavatel si vyhrazuje právo výběru konečné varianty řešení.
- Vlastnictví každého vadného vyměněného kusu či kusu, za ně bylo poskytnuto odběrateli náhradní plnění, přechází na dodavatele.
- Neoprávněné reklamace
- Bude-li shledáno, že reklamace je neoprávněná, je odběratel povinen dodavateli nahradit prokazatelné náklady vzniklé se šetřením reklamace (dopravní, manipulační a případně i jiné náklady související se šetřením reklamace).
- Převzetí zboží, vyloučení náhrady nákladů
- Odběratel je povinen převzít si reklamované výrobky/zboží do 30 dnů ode dne vyřízení reklamace, po této době je dodavatel oprávněn účtovat si skladné či zboží svépomocně prodat na účet odběratele. O tomto postupu musí dodavatel odběratele předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí výrobku/zboží. Skladné je účtováno zpravidla ve výši 0,05% ceny předmětu plnění za každý kalendářní den, přičemž maximální lhůta je 90 kalendářních dní. Po této lhůtě propadá výrobek/zboží ve prospěch dodavatele.
- Odběratel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, nemá právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění svých práv z vadného plnění.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tento reklamační řád je platný od 01.12.2022.
- Tento reklamační řád je k dispozici v sídle a na provozovně (provozovnách) dodavatele nebo jako dokument na www.slaser.cz.
Verze 1. platná od 1.12.2022
Milan Sůra, jednatel